? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

welcome

Tuesday, March 2, 2010

berintergritikah kita??


Ramai orang suka bercakap pasal intergriti di kalangan masyarakat tak kira lah siapa dia. Bercakap pasal intergriti itu sendiri, adakah semua orang tahu apa itu yang dimaksudkan dengan intergriti atau mereka hanya tahu cakap aje, dan bagaimana pula pengtakrifan intergriti di kalangan mahasiswa sebagai seorang yang berpendidikan dan berpengentahuan.

Intergriti ialah kejujuran dan ketulusan, kesempurnaan dan keuntuhan. Intergriti juga adalah sifat jati diri yang merangkumi keikhlasan, amanah, benar, berpegang kepada perinsip, boleh dipercayai kata- katanya. Intergriti itu adalah soal hati dan soal diri seseorang.

Sebagai seorang mahasiswa marilah kita semua sama-sama menerapkan nilai-nilai intergirti dalam diri kita. Adalah penting bagi kita sabagai mahasiswa yang terpelajar menerapkan nilai- nilai intergriti dan mengamalnya dalam kehidupan seharian. seorang mahasiswa yang berintegriti haruslah:

Bersikap jujur terhadap sesuatu tindakan dan percakapan.
Bercakap benar walaupun pekara yang disampaikan itu pahit dan sukar diterima.
Berusaha memperbaiki kesilapan. Setiap pekara yang gagal atau salah perlu diperbaiki bagi mendapatkan hasil yang sempurna.
Menepati janji dan masa. Ia adalah sifat yang mulia yang dituntut dalam agama Islam.
Tidak memungkiri janji kerana boleh mengikis kepercayaan dan kesetiaan seseorng.

Sifat intergriti dalam diri perlu bagi meningkatkan gaya hidup yang sempurna dan diredhai Allah s.w.t




0 comments: